fbpx

Sponsorguide:

De 5 vigtige inden du sender sponsoransøgningen!

Find sponsorater hurtigt og effektivt

Få boostet dine evner til at finde sponsorater hos Danmarks førende udbyder af kurser og rådgivning i sponsorater.

Find sponsorater hurtigt og effektivt

Få boostet dine evner til at finde sponsorater hos Danmarks førende udbyder.

NU du dælme klar! Du har lavet et supergodt forarbejde, valgt den rigtige strategi, har styr på værdien for den udvalgte virksomhed og din prissætning sidder lige i skabet. “Jamen, så er det jo bare at få sendt ansøgningen afsted, og sætte flueben ved det sidste punkt på listen, ikk’?” Det ultrakorte svar er nej. For hvis du vil have det optimale ud af den tid, du lige har brugt på din sponsoransøgning, så skal “De 5 vigtige” på to-do-listen, og de skal klares, INDEN ansøgningen ryger afsted. Flere af punkterne kan være afgørende for, om du opnår et sponsorat eller har spildt tiden.

Så her får du ‘De 5 vigtige’:

Få styr på beslutningstageren! 

Det vigtigste i sponsorprocessen er at komme i dialog med beslutningstageren. Det er et meget omfattende emne, som har et helt selvstændigt afsnit på vores sponsorkurser, men jeg vil prøve at forklare hovedtrækkene og nogle af de største fejl, du skal undgå. 

Den typiske fejl er at sende sin ansøgning til virksomhedens hovedmail adresseret: ‘Til rette vedkommende’. Det viser, at man ikke har sat ind i virksomhedens organisation, samtidigt med at man misser det første vigtige skridt i at skabe en relation. Derudover så lander ansøgningen direkte i kløerne på virksomhedens ‘gatekeeper’/dørmand, som måske ikke vurderer, at en uopfordret sponsoransøgning er relevant, hvorefter den vil lide en hurtig død.

I små virksomheder er det ofte direktøren, som træffer beslutningen, om der skal investeres i et sponsorat, men i større virksomheder kan det være svært at finde den ansvarlige for sponsorkronerne. Der skal du via hjemmesiden, LinkedIn eller din trofaste ven Google gå på jagt efter Marketingschef, Marketingsansvarlig, Marketing Manager eller Head of Marketing. Nogle virksomheder har en svaghed for flotte titler, så der kan CMO, Brand Manager, Brand Strategist eller Promotion Manager i nogle tilfælde også dække ansvarsområdet.

Du kan også ringe til virksomheden, men der vil du igen få fat i en gatekeeper, som sjældent er villig til at udlevere relevante kontaktoplysninger, og hvor standardsvaret er, at du skal sende det til hovedmailen, hvorefter du står i den problemstilling, jeg nævnte tidligere.

Lav en fængende emnelinje!

Når du har fundet beslutningstageren, så er emnelinjen det næste, der skal være styr på. Emnelinjen skal give beslutningstageren lyst til at 

åbne og læse mailen. ‘Uopfordret sponsoransøgning’ er derfor ikke den bedste overskrift, da du allerede dér “afslører” indholdet og hurtigt kan blive sorteret fra i en hektisk indboks. Derimod er ‘Oplæg til samarbejde’ og ‘Indgåelse af partnerskab’ mere effektive, og de giver en højere åbningsrate.

Skriv værdien i mailen!

Når emnelinjen har “gjort sit arbejde”, så skal mailteksten bruges som teaser for at åbne den sponsoransøgning, du har vedhæftet. Derfor skal du ikke skrive ‘Hermed fremsendes uopfordret sponsoransøgning’, men i stedet starte med dit navn og din sport/klub og hurtigt komme til begrundelsen for, at du lige præcis har udvalgt deres virksomhed. Gerne i samme sætning. Forklar derefter i korte træk den værdi, du, via et sponsorat, kan tilføre dem. Opstil de 4-5 største værdier og gør det i punktform, så det er mere overskueligt at læse. Afslut det sidste punkt  ‘med mere’, da det bidrager til teaser-formålet.

Vælg det rigtige afsendelsestidspunkt!

Den her guide har til formål at give dig de bedste forudsætninger for, at du lykkes med din sponsorsøgning, så alle detaljer tæller, selvom du måske tænker, at mailens afsendelsestidspunkt ikke har nogen betydning. Men det har det. Du kender det nok selv, at du er mere modtagelig for input på nogle tidspunkter end andre. Det samme gør sig også gældende, når det kommer til erhvervslivet. Derfor er tirsdag – torsdag de mest velegnede dage at sende din sponsoransøgning, og de optimale tidspunkter er morgen og eftermiddag, så undgå middagstid.  

Sæt tid af til at følge op!

Én af de største grunde til, at sponsorsøgning mislykkes, er manglende opfølgning. Vigtigheden af opfølgning kan simpelthen ikke understreges nok. For der kan være tusindvis af grunde til, hvorfor du ikke har fået en tilbagemelding endnu. Derfor er det vigtigt, at du sætter tid af til at følge op, når du har sendt en ansøgning. Du kan gøre det via telefonen (undgå igen middagstid) eller på mail, hvis du ikke er helt tryg ved at følge op i telefonen. Book tid i din kalender 9-10 arbejdsdage efter du har sendt ansøgningen, således at beslutningstageren eventuelt har haft mulighed for at drøfte det på et ugemøde.

Rigtig god sponsorjagt, og hvis du ønsker at lære alt det der giver resultater i lige præcis din sponsorsøgning, så vil jeg anbefale at du får lavet en sponsorstrategi. Du kan booke et onlinemøde nedenfor eller ringe og få en gratis og uforpligtende sparringssamtale. 

Læse flere sponsorguides?

Nedenfor kan du læse flere sponsorguides, som forhåbentligt kan inspirere og styrke dit arbejde med sponsorater. Du kan ligeledes tilmelde, at du løbende vil modtage flere gratis guides.

Tilmeld dig nu og få de to guides ‘5 fokusområder, hvis du vil have sponsorer i 2022’ og ‘Sponsorsøgning i krisetid?: Her er 5 gode råd!’ med det samme. 

Opnå sponsorater nemmere

Hos Sponsor Academy kan du blive knivskarp til at finde sponsorater til det du brænder for, uanset dit erfaringsniveau eller formålet du ønsker sponsorater til. For er du i tvivl om hvordan din sponsoransøgning skal strikkes optimalt sammen, hvilke virksomheder du skal søge sponsorater hos og hvad du kan tilbyde dem, så kan vi hjælpe dig. Med udgangspunkt i mange års professionelt salg af sponsorater, skræddersyer vi nemlig en strategi som er tilpasset din konkrete situation, og serverer alle de brugbare og optimerede fremgangsmåder, som sikrer dig de bedste resultater af din sponsorsøgning. 

Vi kan bl.a. lære dig, at:

  • Udarbejde optimale sponsoroplæg
  • Komme i dialog med beslutningstagere
  • Identificere de mest potentielle sponsorer
  • Lære at præsentere med begejstring og selvtillid
  • Lære hvad du kan tilbyde en sponsor
  • Udarbejde fyldestgørende kontrakter
  • Udarbejde optimale sponsoroplæg
  • Komme i dialog med beslutningstagere
  • Lære hvad du kan tilbyde en sponsor
  • Identificere de mest potentielle sponsorer
  • Lære at præsentere med begejstring og selvtillid
  • Udarbejde fyldestgørende kontrakter
  • Udarbejde optimale sponsoroplæg
  • Identificere de mest potentielle sponsorer
  • Lære hvad du kan tilbyde en sponsor
  • Komme i dialog med beslutningstagere
  • Lære at præsentere med begejstring og selvtillid
  • Udarbejde fyldestgørende kontrakter

Med 100% speciale i sponsorater og erfaring siden 1993, har vi optimeret sponsorarbejdet hos alt fra verdensomspændende organisationer og Verdensmestre til små lokale foreninger og nybegyndere. Derfor er vi også sikre på, at vi kan hjælpe dig, og samtidigt skåne dig for en masse spildte ressourcer og demotiverende afslag.

Så vil du have et stort forspring og skyde genvej til sponsorkronerne, så book en tid eller kontakt os gratis og uforpligtende, og hør hvordan vi kan give dig succes med dit sponsorarbejde – der er åbent både aftener og weekender.

Med 100% speciale i sponsorater og erfaring siden 1993, har vi optimeret sponsorarbejdet hos alt fra verdensomspændende organisationer og Verdensmestre til små lokale foreninger og nybegyndere. Derfor er vi også sikre på, at vi kan hjælpe dig, og samtidigt skåne dig for en masse spildte ressourcer og demotiverende afslag.

Så vil du have et stort forspring og skyde genvej til sponsorkronerne, så book en tid eller kontakt os gratis og uforpligtende, og hør hvordan vi kan give dig succes med dit sponsorarbejde – der er åbent både aftener og weekender.

Er du repræsentant for en forening eller klub, og vil din forening/klub iværksætte inkluderende tiltag som f.eks. kontigentnedsættelser for, at børn fra trængte familier fortsat kan være en del af fællesskabet? Så send en mail direkte til Peter@SponsorAcademy.dk.

Personlig rådgivning

Når du søger et sponsorat hos en virksomhed, har du kun ét skud. Du kan ikke bare prøve igen i næste uge med noget bedre materiale og mere viden. Alt omkring din sponsorsøgning skal “sidde lige i skabet” fra starten, ellers kan du gå glip af mange sponsorer og spilde meget tid. Derfor skal du have en effektiv sponsorstrategi, som er tilpasset lige præcis dine muligheder og din situation.

Book personlig rådgivning i kalenderen, hvor du fra kun 580 kr. inkl. moms kan få din optimale sponsorstrategi, og sikre dig de bedste forudsætninger i kampen om sponsoraterne. Rådgivningen foregår online og der er muligheder både weekend og aftener.

Når du søger et sponsorat hos en virksomhed, har du kun ét skud. Du kan ikke bare prøve igen i næste uge med noget bedre materiale og mere viden. Alt omkring din sponsorsøgning skal “sidde lige i skabet” fra starten, ellers kan du gå glip af mange sponsorer og spilde meget tid. 

Derfor skal du have en effektiv sponsorstrategi, som er tilpasset lige præcis dine muligheder og din situation. Book personlig rådgivning i kalenderen, hvor du fra kun 580 kr. inkl. moms kan få din optimale sponsorstrategi, og sikre dig de bedste forudsætninger i kampen om sponsoraterne. Rådgivningen foregår online og der er muligheder både weekend og aftener.

Kurser i sponsorsøgning

Der er ikke flere kursuspladser i 2022, men inden længe offentliggøres kursuskalenderen for 2023, så du igen får mulighed for at komme på de eftertragtede kurser i sponsorsøgning i hele landet.

Din sponsorsøgning skal ikke vente til 2023, så book i stedet personlig rådgivning lige HER! Du kan ligeledes MODTAGE BESKED når kursuskalenderen bliver offentliggjort.

Sponsorater siden 1993

Når du høster kompetencer i sponsorater hos Sponsor Academy, så er kompetencerne faktisk sået helt tilbage i 1993, og støt vokset i knap 30 år. For Sponsor Academys stifter, Peter O. Andersen, startede selv med at lave sponsoraftaler som 13 årig i 1993, og har således taget den hårde del af rejsen, så du ikke behøver. Ingen af de metoder og værktøjer du vil lære, er baseret på teori, men derimod praktisk erfaret, udviklet og optimeret gennem årene, hvilket er din garanti for brugbarhed i den virkelige verden.

Sponsor Academy er officiel undervisningspartner i sponsorater hos forbund i Danmarks Idrætsforbund (DIF). 

Når du høster kompetencer i sponsorater hos Sponsor Academy, så er kompetencerne faktisk sået helt tilbage i 1993, og støt vokset i knap 30 år. For Sponsor Academys stifter, Peter O. Andersen, startede selv med at lave sponsoraftaler som 13 årig i 1993, og har således taget den hårde del af rejsen, så du ikke behøver.

Ingen af de metoder og værktøjer du vil lære, er baseret på teori, men derimod praktisk erfaret, udviklet og optimeret gennem årene, hvilket er din garanti for brugbarhed i den virkelige verden.

Sponsor Academy er officiel undervisningspartner i sponsorater hos forbund i Danmarks Idrætsforbund (DIF). 

Peter O. Andersen
Stifter og specialist i sponsorater
René Holten Poulsen
Ambassadør, kajakroer og 3 x Verdensmester
Daniel Wagner
Ambassadør, para-atlet og 3 x Verdensmester
Ukaleq Slettemark
Ambassadør, skiskytte og U19 Verdensmester

DIF partnere:

Uddannelsespartnere:

Flere sponsorater?

Så tøv ikke med at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller ønsker at høre mere – vi har åbent hele ugen!

Sponsor Academy

Sydvestvej 74

8700 Horsens

CVR. 43096680

Følg

Åbningstider: Mandag – fredag: Kl. 8-18   Weekend: Kl. 10-14

Vi kender vigtigheden af opbakning og sponsorater for at nå sine mål. Derfor sponserer og støtter vi mere end 30 forskellige atleter, klubber og foreninger på forskellige niveauer, aldersgrupper og størrelser.

Udvalgte sponsorater:

Ty Henriksen (2007)
Road racing
Camilla Winther (1988)
Para-dressur
Line Sønderskov (1998)
Formel 5
Emma Braüner (2005)
Badminton

Vi sponserer aktivt en bred vifte af velgørende foreninger, nonprofitorganisationer, sociale projekter, patientstøtteforeninger og behandlingscentre. Vi bakker særligt op om formål og initiativer, som ikke har mulighed for at få offentlig støtte. 

Her er nogle udvalgte:

Skraldecafeen

En bevægelse med mobilt pop-up køkken, og som har fokus på samfundsproblemer, såsom madspild og fattigdom. 

En hjælpende hånd til ældre

Frivillig nonprofitforening som hjælper småt bemidlet ældre og ældre uden pårørende.

Hjertet på rette sted

Frivillig forening som giver indlagte og syge børn på Sydvestjyske Sygehus en bedre oplevelse under indlæggelsen.

Vi kender vigtigheden af opbakning og sponsorater for at nå sine mål. Derfor sponserer og støtter vi mere end 30 forskellige atleter, klubber og foreninger på forskellige niveauer, aldersgrupper og størrelser.

Udvalgte sponsorater:

Ty Henriksen (2007)
Road racing
Camilla Winther (1988)
Para-dressur
Line Sønderskov (1998)
Formel 5
Emma Braüner (2005)
Badminton

Vi sponserer aktivt en bred vifte af velgørende foreninger, nonprofitorganisationer, sociale projekter, patientstøtteforeninger og behandlingscentre. Vi bakker særligt op om formål og initiativer, som ikke har mulighed for at få offentlig støtte. 

Her er nogle udvalgte:

Skraldecafeen

En bevægelse med mobilt pop-up køkken, og som har fokus på samfundsproblemer, såsom madspild og fattigdom. 

En hjælpende hånd til ældre

Frivillig nonprofitforening som hjælper småt bemidlet ældre og ældre uden pårørende.

Hjertet på rette sted

Frivillig forening som giver indlagte og syge børn på Sydvestjyske Sygehus en bedre oplevelse under indlæggelsen.

Flere sponsorater?

Så tøv ikke med at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller ønsker at høre mere – vi har åbent hele ugen!

Sponsor Academy

Sydvestvej 74

8700 Horsens

CVR. 43096680

Åbningstider: Mandag – fredag: Kl. 8-18   Weekend: Kl. 10-14

Kontakt

Skal vi hjælpe dig til flere sponsorer?

Så lad os få en uforpligtende snak om din situation og hvordan vi kan hjælpe dig.

Sponsor Academy

Sydvestvej 74

8700 Horsens

CVR. 43096680

Åbningstider: Mandag – fredag: Kl. 8-18   Weekend: Kl. 10-14