fbpx

Løvens Hule

- brug tricksene i din sponsorsøgning

Løvens Hule

- brug tricksene i din sponsorsøgning

+250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer
+250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer
+250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer

Sådan kan du få løver (sponsorer) med ombord

Når du er på jagt efter en investering i form af et sponsorat, så kan du faktisk lære en hel del af DR programmet Løvens Hule. Så hvis du ikke har set programmet, kan du godt se at komme i gang, for nu har du endelig mulighed for at få noget retur for dine licenspenge, medmindre du føler, at genudsendelser med Inspector Barneby allerede er alle pengene værd.

For Løvens Hule er faktisk så brugbart i sponsorsøgning, at jeg syntes, det fortjente sin helt egen sponsorguide.

Men nu tænker du måske allerede, at dit “produkt” ikke egner sig til et Løvens Hule-koncept, men der tager du højst sandsynligt fejl. For ligesom i programmet, så måler løverne værdi forskelligt og træffer beslutningerne ud fra differentierede parametre, hvilket jo også gør sig gældende i den “virkelige” verden. Husk dog samtidigt på, at det her er hardcore investeringsfolk, som kun arbejder med noget-for-noget-princippet, samtidigt med at det er sjældent, at man som sponsorsøger går ind til en virksomhed med en forventning om en seks- eller syv-cifret investering. Ikke desto mindre, så vil du rende ind i beslutningstagere, som ser et sponsorat som en investering med en forventning om en form for afkast (især i krisetider), hvorved at du skal være knivskarp for at opnå en stor investering.

Det vil jeg gerne prøve, at hjælpe dig med, så her kommer første episode:

Ingen personlig relation

Udgangspunktet for deltagerne og løverne er, at de ikke har nogen personlig relation. Ganske få har mødt hinanden før, men der investeres ikke på baggrund af en personlig relation. Det gør udfordringen større og sætter højere krav til deltagerne, da de kommer uopfordret og skal kunne forklare, hvorfor en investering kan skabe værdi.

Akkurat ligesom i uopfordret sponsorsøgning. For i sponsorsøgning kan man hurtigt “løbe tør” for personlige relationer med muligheder for at sponsere. Derfor er det vigtigt, at man har lært at opnå uopfordret sponsorater uden personlige relationer, og ikke kun kan opnå sponsorater fra mormor. Det kan være svært, men de sponsorsøgere der lærer det, er også dem som konstant kan få mange sponsorer og opnå de største investeringer. Derfor skal du prioritere, at kunne skabe og italesætte specifik værdi og styrke dine kompetencer på det område.

Diversiteten i beslutningstagere

Der er ingen tvivl om, at sammensætningen af løveflokken ikke er tilfældig. For der er diversitet, både når det gælder personlighed, køn, alder, erfaring, virksomhedsformer og forretningsområder. Denne diversitet vil du også møde i din jagt på sponsorater, derfor skal du indtænke det i din sponsorsøgning, så den appellerer til forskellige typer.

Beslutningsproces

Noget som er unikt ved programmet er, at man som en helt almindelig ikke-iværksætter, får en indsigt i de forskellige investorers beslutningsproces og mindset. Noget som normalt kun er forbeholdt ganske få. Det betyder, at du får serveret nogle af de spørgsmål, beslutningstagere har i processen. Nogle af de spørgsmål er rimelig universelle i en beslutningsproces, så dem bør du snuppe proaktivt og være forberedt på. Dog skal jo nævnes, at du højst sandsynligt ikke vil blive ristet af en Jesper Buch-klon, men sagtens kan få et relateret spørgsmål.

Vægtning 

Under beslutningsprocessen får du også et vigtigt indblik i, hvad de forskellige løver vægter når der skal investeres. Som du nok har set, så kan det være meget forskelligt, men grundlæggende er det en god afspejling af den virkelighed, du kan komme til at møde. Nogle af de ting der vægtes er konkrete tal, præstationer, rejsen, formålet, forskellen, historikken og nogle gange er det selve deltagernes personlighed. De deltagere, som har gjort sig forhåbninger om en specifik løve, har gjort sit forarbejde ekstra godt og bevidst fremhævet de ting, den specifikke løve vægter højt. Den fremgangsmåde belønner sig oftest, og derfor skal du gøre brug af samme teknik i din sponsorsøgning målrettet den enkelte virksomhed. 

Forventninger

Inden løverne er klar til at finde de store beløb frem, så har de nogle forventninger ift. et samarbejde og partnerskab. Det er meget afhængigt af konstellationen og investeringens størrelse, men det er altid vigtigt med en forventningsafstemning for at opnå et frugtbart samarbejde. Hvis ikke, så kan det blive et meget kort samarbejde. Det kan overføres direkte til sponsorsøgning og sponsorater, og derfor må der ikke være nogen tvivl om, hvad en potentiel sponsor kan forvente af samarbejdet og dig. Sørg for at alt er gennemgået især ift. økonomi, eksponering og aktivering, inden det skrives ned i en sponsoraftale.

Beslutningen

Nu har du set en ca. 10 minutters præsentation og dialog, hvor de bl.a. har drøftet noget af det ovenstående. Så nu er de enkelte løver klar til at træffe deres beslutninger, og det er nu at det bliver ekstra interessant. For nu får man nemlig investorernes begrundelser og konklusionen på den præsentation du selv lige har været vidne til. (Dog skal siges, at præsentationen er forkortet og klippet). Nu kan du høre, hvad der gik godt, hvad der gik dårligt og om de har formået at præsentere og italesætte den værdi de kan tilføre løverne eller om de får meldingen “så derfor er jeg ude”. Der kommer typisk en del “guldkorn”, som du tit vil kunne overføre til din egen forberedelse, relevans, præsentation og værdisætning.

Har du spørgsmål eller ønsker om, at blive toptunet til din egen jagt, så kan du deltage på vores sponsorkurser eller gratis og uforpligtende kontakte mig på tlf. 31715717 og peter@SponsorAcademy.dk.

Når du er på jagt efter en investering i form af et sponsorat, så kan du faktisk lære en hel del af DR programmet Løvens Hule. Så hvis du ikke har set programmet, kan du godt se at komme i gang, for nu har du endelig mulighed for at få noget retur for dine licenspenge, medmindre du føler, at genudsendelser med Inspector Barneby allerede er alle pengene værd.

For Løvens Hule er faktisk så brugbart i sponsorsøgning, at jeg syntes, det fortjente sin helt egen sponsorguide.

Men nu tænker du måske allerede, at dit “produkt” ikke egner sig til et Løvens Hule-koncept, men der tager du højst sandsynligt fejl. For ligesom i programmet, så måler løverne værdi forskelligt og træffer beslutningerne ud fra differentierede parametre, hvilket jo også gør sig gældende i den “virkelige” verden. Husk dog samtidigt på, at det her er hardcore investeringsfolk, som kun arbejder med noget-for-noget-princippet, samtidigt med at det er sjældent, at man som sponsorsøger går ind til en virksomhed med en forventning om en seks- eller syv-cifret investering. Ikke desto mindre, så vil du rende ind i beslutningstagere, som ser et sponsorat som en investering med en forventning om en form for afkast (især i krisetider), hvorved at du skal være knivskarp for at opnå en stor investering.

Det vil jeg gerne prøve, at hjælpe dig med, så her kommer første episode:

Ingen personlig relation

Udgangspunktet for deltagerne og løverne er, at de ikke har nogen personlig relation. Ganske få har mødt hinanden før, men der investeres ikke på baggrund af en personlig relation. Det gør udfordringen større og sætter højere krav til deltagerne, da de kommer uopfordret og skal kunne forklare, hvorfor en investering kan skabe værdi.

Akkurat ligesom i uopfordret sponsorsøgning. For i sponsorsøgning kan man hurtigt “løbe tør” for personlige relationer med muligheder for at sponsere. Derfor er det vigtigt, at man har lært at opnå uopfordret sponsorater uden personlige relationer, og ikke kun kan opnå sponsorater fra mormor. Det kan være svært, men de sponsorsøgere der lærer det, er også dem som konstant kan få mange sponsorer og opnå de største investeringer. Derfor skal du prioritere, at kunne skabe og italesætte specifik værdi og styrke dine kompetencer på det område.

Diversiteten i beslutningstagere

Der er ingen tvivl om, at sammensætningen af løveflokken ikke er tilfældig. For der er diversitet, både når det gælder personlighed, køn, alder, erfaring, virksomhedsformer og forretningsområder. Denne diversitet vil du også møde i din jagt på sponsorater, derfor skal du indtænke det i din sponsorsøgning, så den appellerer til forskellige typer.

Beslutningsproces

Noget som er unikt ved programmet er, at man som en helt almindelig ikke-iværksætter, får en indsigt i de forskellige investorers beslutningsproces og mindset. Noget som normalt kun er forbeholdt ganske få. Det betyder, at du får serveret nogle af de spørgsmål, beslutningstagere har i processen. Nogle af de spørgsmål er rimelig universelle i en beslutningsproces, så dem bør du snuppe proaktivt og være forberedt på. Dog skal jo nævnes, at du højst sandsynligt ikke vil blive ristet af en Jesper Buch-klon, men sagtens kan få et relateret spørgsmål.

Vægtning 

Under beslutningsprocessen får du også et vigtigt indblik i, hvad de forskellige løver vægter når der skal investeres. Som du nok har set, så kan det være meget forskelligt, men grundlæggende er det en god afspejling af den virkelighed, du kan komme til at møde. Nogle af de ting der vægtes er konkrete tal, præstationer, rejsen, formålet, forskellen, historikken og nogle gange er det selve deltagernes personlighed. De deltagere, som har gjort sig forhåbninger om en specifik løve, har gjort sit forarbejde ekstra godt og bevidst fremhævet de ting, den specifikke løve vægter højt. Den fremgangsmåde belønner sig oftest, og derfor skal du gøre brug af samme teknik i din sponsorsøgning målrettet den enkelte virksomhed. 

Forventninger

Inden løverne er klar til at finde de store beløb frem, så har de nogle forventninger ift. et samarbejde og partnerskab. Det er meget afhængigt af konstellationen og investeringens størrelse, men det er altid vigtigt med en forventningsafstemning for at opnå et frugtbart samarbejde. Hvis ikke, så kan det blive et meget kort samarbejde. Det kan overføres direkte til sponsorsøgning og sponsorater, og derfor må der ikke være nogen tvivl om, hvad en potentiel sponsor kan forvente af samarbejdet og dig. Sørg for at alt er gennemgået især ift. økonomi, eksponering og aktivering, inden det skrives ned i en sponsoraftale.

Beslutningen

Nu har du set en ca. 10 minutters præsentation og dialog, hvor de bl.a. har drøftet noget af det ovenstående. Så nu er de enkelte løver klar til at træffe deres beslutninger, og det er nu at det bliver ekstra interessant. For nu får man nemlig investorernes begrundelser og konklusionen på den præsentation du selv lige har været vidne til. (Dog skal siges, at præsentationen er forkortet og klippet). Nu kan du høre, hvad der gik godt, hvad der gik dårligt og om de har formået at præsentere og italesætte den værdi de kan tilføre løverne eller om de får meldingen “så derfor er jeg ude”. Der kommer typisk en del “guldkorn”, som du tit vil kunne overføre til din egen forberedelse, relevans, præsentation og værdisætning.

Har du spørgsmål eller ønsker om, at blive toptunet til din egen jagt, så kan du deltage på vores sponsorkurser eller gratis og uforpligtende kontakte mig på tlf. 31715717 og peter@SponsorAcademy.dk.

Realiser dit potentiale

Gå ikke glip af flere sponsorater, som du med små ændringer kunne have fået. Brug tiden effektivt og høst løs af vores succesmetoder og erfaringer, siden 1993 hvor vi har praktiseret, udviklet og forbedret sponsorsøgning. Vi ved, hvor de fleste fejler, og kender alle faldgruberne (der er flere end du tror, og vi har selv været der). Derfor kan vi også dele strategierne til, hvordan du nemt kan manøvrere uden om og realisere dit potentiale med sponsorater. Vi har hjulpet +250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer i hele Skandinavien og kan også hjælpe dig helt i mål, uanset dit erfaringsniveau og formål.

Kontakt os helt gratis og uforpligtende, og få indsigt i en gennemtestet og toptunet køreplan med alt det, der er effektivt og brugbart i den virkelige verden.

Book nu ›

Afspil video

Realiser dit potentiale

Gå ikke glip af flere sponsorater, som du med små ændringer kunne have fået. Brug tiden effektivt og høst løs af vores succesmetoder og erfaringer, siden 1993 hvor vi har praktiseret, udviklet og forbedret sponsorsøgning. Vi ved, hvor de fleste fejler, og kender alle faldgruberne (der er flere end du tror, og vi har selv været der). Derfor kan vi også dele strategierne til, hvordan du nemt kan manøvrere uden om og realisere dit potentiale med sponsorater. Vi har hjulpet +250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer i hele Skandinavien og kan også hjælpe dig helt i mål, uanset dit erfaringsniveau og formål.

Kontakt os helt gratis og uforpligtende, og få indsigt i en gennemtestet og toptunet køreplan med alt det, der er effektivt og brugbart i den virkelige verden.

Book nu ›

Afspil video

"Det krævede kun ét rådgivningsmøde at få 11 sponsorer på én måned og næsten alle sagde ja med det samme!"

– Tine Ryth

Mor til MTB-rytter

"Det krævede kun ét rådgivningsmøde at få 11 sponsorer på én måned og næsten alle sagde ja med det samme!"

– Tine Ryth

Mor til MTB-rytter

"Det krævede kun ét rådgivningsmøde at få 11 sponsorer på én måned og næsten alle sagde ja med det samme!"

– Tine Ryth

Mor til MTB-rytter

Tine havde ingen erfaring med sponsorater og fik en mangedobling af sin investering på kun én måned! 

Vil du gerne opnå de samme resultater som Tine, så kontakt os og få nøjagtig de samme værktøjer som hun fik!

Rådgivning

Synes du, det er besværligt at finde sponsorater, og vil du hellere bruge mere tid på det, du brænder for? Vi husker følelsen. Løsningen er en effektiv og tidsbesparende sponsorstrategi med udgangspunkt i din situation og dine muligheder (der er flere, end du tror). Vi hjælper og støtter dig hele vejen, så vi sikrer, at du opnår de optimale resultater.

Læs mere og book her >

Ny i sponsorater?

…eller trænger du bare til en opfriskning, nye perspektiver eller inspiration? Så gå ikke glip af vores guides, som er udarbejdet for at kick- eller genstarte din sponsorsøgning. Tilmeld dig med det samme, så er du allerede klædt bedre på om få sekunder. Senere vil du modtage flere friske guides og inspiration, der vil gøre dig til en bedre sponsorsøger. Ingen spam, og du kan nemt afmelde dig med et enkelt klik.

Tilmeld guides >

Ønsker du at skyde i gang med dine konkrete potentialer og muligheder, så skynd dig at booke gratis og uforpligtende sparring lige HER.

Disse guides får du bl.a. adgang til:

Kurser

Slip for mange timers spildt arbejde, bekymringer og frustrationer over mislykket sponsorsøgning! På vores kursus ‘Sponsorsøgning 2023: Sådan gøre det effektivt!’ guider vi dig trin for trin, så du på tre timer lærer at finde sponsorater én gang for alle.

Læs mere og tilmeld dig her >

Uddannelsespartnere

Rådgivning

Synes du, det er besværligt at finde sponsorater, og vil du hellere bruge mere tid på det, du brænder for? Vi husker følelsen. Løsningen er en effektiv og tidsbesparende sponsorstrategi med udgangspunkt i din situation og dine muligheder (der er flere, end du tror). Vi hjælper og støtter dig hele vejen, så vi sikrer, at du opnår de optimale resultater.

Læs mere og book her >

Kurser

Slip for mange timers spildt arbejde, bekymringer og frustrationer over mislykket sponsorsøgning! På vores kursus ‘Sponsorsøgning 2023: Sådan gøre det effektivt!’ guider vi dig trin for trin, så du på tre timer lærer at finde sponsorater én gang for alle.

Læs mere og tilmeld dig her >

Uddannelsespartnere

Kurser

Slip for mange timers spildt arbejde, bekymringer og frustrationer over mislykket sponsorsøgning! På vores kursus ‘Sponsorsøgning 2023: Sådan gøre det effektivt!’ guider vi dig trin for trin, så du på tre timer lærer at finde sponsorater én gang for alle.

Læs mere og tilmeld dig her >

Uddannelsespartnere

Ny i sponsorater?

…eller trænger du bare til en opfriskning, nye perspektiver eller inspiration? Så gå ikke glip af vores guides, som er udarbejdet for at kick- eller genstarte din sponsorsøgning. Tilmeld dig med det samme, så er du allerede klædt bedre på om få sekunder. Senere vil du modtage flere friske guides og inspiration, der vil gøre dig til en bedre sponsorsøger. Ingen spam, og du kan nemt afmelde dig med et enkelt klik.

Tilmeld guides

Ønsker du at skyde i gang med dine konkrete potentialer og muligheder, så skynd dig at booke gratis og uforpligtende sparring lige HER.

Disse guides får du bl.a. adgang til:

De 4 afgørende punkter i sponsorsøgning
Sponsorsøgning: Sådan får du en optimal forberedelse
Sponsorsøgning i krisetid? De 5 gode råd du bør følge
Fem fokusområder, hvis du vil have sponsorer i 2023

“Super tilfredsstillende kursus. Du får redskaber til at skabe succes i dine ansøgninger”

– Nanna Falk, DGI E-sport

“Mega godt kursus hvor sponsorsøgning når nye højder. Kan virkelig anbefales!” 

– Ronni Holm, far til speedwaykører

“Man bliver virkelig godt klædt på til at søge sponsorer. Det kan klart anbefales.”

– Camilla Larsen, Bolbro Gymnasterne

“Mega godt kursus hvor sponsorsøgning når nye højder. Kan virkelig anbefales!” 

– Ronni Holm, far til speedwaykører

“Super tilfredsstillende kursus. Du får redskaber til at skabe succes i dine ansøgninger”

– Nanna Falk, DGI E-sport

“Man bliver virkelig godt klædt på til at søge sponsorer. Det kan klart anbefales.”

– Camilla Larsen, Bolbro Gymnasterne

Spring fejlene over

Vil du undgå at spilde tiden og er du træt af at høre “ellers tak”, “vi springer over i år” og “sponsorbudgettet er brugt”, når du skal finde sponsorater? Så lad os finjustere dit materiale og fremgangsmåder.

For der er hård kamp om sponsorkronerne, og alle kæmper om de samme sponsorater. Så hvad skal der til, for at det er dig, der snupper sponsoraterne? De fleste sponsorsøgere gætter sig frem og mislykkes, fordi de aldrig har modtaget råd, vejledning eller værktøjerne til sponsorsøgning. Hvor god ville du selv være til det, du brænder for, hvis du hverken havde fået vejledning eller udstyr? Lad det ikke ske for dig! Få serveret de afprøvede fremgangsmåder, der giver dig et solidt forspring i kampen.

Læs mere >

Sponsor Academy

Spring fejlene over

Vil du undgå at spilde tiden og er du træt af at høre “ellers tak”, “vi springer over i år” og “sponsorbudgettet er brugt”, når du skal finde sponsorater? Så lad os finjustere dit materiale og fremgangsmåder.

For der er hård kamp om sponsorkronerne, og alle kæmper om de samme sponsorater. Så hvad skal der til, for at det er dig, der snupper sponsoraterne? De fleste sponsorsøgere gætter sig frem og mislykkes, fordi de aldrig har modtaget råd, vejledning eller værktøjerne til sponsorsøgning. Hvor god ville du selv være til det, du brænder for, hvis du hverken havde fået vejledning eller udstyr? Lad det ikke ske for dig! Få serveret de afprøvede fremgangsmåder, der giver dig et solidt forspring i kampen.

Læs mere >

Sponsor Academy (175 × 400px) (175 × 300px)

Vil du vide, hvordan du...

vi er klar - du bestemmer hvordan!

Vil du vide, hvordan du...

vi er klar - du bestemmer hvordan!

Dedikeret til at gøre en forskel

Læs om vores historie, se vores ambassadører og medieomtaler

Om Sponsor Academy

Afspil video

“Super kursus med masse at tage med hjem og arbejde videre med sponsorjagt! 1000 tak”

– Helene Navaresse, mor til bueskytte

“Superfedt at få mega gode tips og tricks med viden fra en ekspert der selv har stået samme sted!” 

– William Åkerlund, kajakroer

“Jeg har lært meget på kurset og kom hjem med konkrete eksempler og input jeg kunne bruge.”

– Katalin Konya, Ladies United Boxing

“Superfedt at få mega gode tips og tricks med viden fra en ekspert der selv har stået samme sted!” 

– William Åkerlund, kajakroer

“Jeg har lært meget på kurset og kom hjem med konkrete eksempler og input jeg kunne bruge.”

– Katalin Konya, Ladies United Boxing

“Super kursus med masse at tage med hjem og arbejde videre med sponsorjagt! 1000 tak”

– Helene Navaresse, mor til bueskytte

Sponsor Academy

Sydvestvej 74

8700 Horsens

CVR. 43096680

Sponsor Academy

Sydvestvej 74

8700 Horsens

CVR. 43096680

Ring og SMS

+45 3171 5717

Åbningstider: Mandag – fredag: Kl. 8-18  Weekend: Kl. 10-14