fbpx

Finde sponsorater i 2023

- 5 gode råd og 3 ting du IKKE må gøre!

Finde sponsorater i 2023

- 5 gode råd og 3 ting du IKKE må gøre!

+250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer
+250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer
+250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer

Bryd mønsteret og kom godt i gang!

Skal 2023 være året, hvor du bryder mønsteret med afslag og manglende tilbagemeldinger, og lærer at finde sponsorater én gang for alle? Så kan vi hjælpe dig! Og vi deler gerne ud af vores erfaringer. Blandt andet i denne lille guide, som forhåbentligt kan hjælpe dig på rette vej. Da der grundlæggende er meget stor forskel på, hvad man som sponsorsøger kan tilbyde virksomheder, så er guiden udarbejdet for at tilgodese flest mulige i deres sponsorjagt. Det vil dog altid være bedst og mest effektivt at få rådgivning og sparring med udgangspunkt i de konkrete muligheder, man selv kan tilbyde. Det hjælper vi også gerne med, hvor du f.eks. kan ringe og få gratis sparring, booke møde til rådgivning eller deltage på et af vores kurser i sponsorsøgning.

Men her har vi udvalgt fem gode råd og tre ting, du IKKE må gøre.

Lad os starte med de gode:

Forberedelse og strategi:
Hvis du ønsker at nå dine mål, så er forberedelse og strategien altafgørende – både i sport og i sponsorsøgning. Derfor skal du igang hurtigst muligt, hvis du har forhåbninger om at finde sponsorater. I din forberedelse skal du bl.a. få styr på din gode historie, dine værdier, dine eksponerings- og aktiveringsmuligheder, den rette prissætning, samt strukturer din sponsorproces, så den passer til dig og den tid, du har mulighed for at investere. Den tid, du investerer i en grundig forberedelse og optimal strategi, lønner sig og sparer dig for mange spildte timer, afslag og frustrationer.

Sponsoransøgning og værdi:

I din sponsoransøgning skal du tydeliggøre, hvordan et samarbejde med dig kan skabe værdi for virksomheden. Fokus skal derfor ikke være hvad du gerne vil have, men derimod hvad virksomheden kan få ud af et samarbejde. Så i stedet for en masse snak om logostørrelser og placeringer, så byd ind med potentielle aktiveringsmuligheder af virksomhedens kunder og medarbejdere. Undgå faldgruben med standardansøgninger. Det er måske hurtigere at lave i starten, men din sponsorsøgning bliver ineffektiv, og du ender med at spilde en masse tid og energi. Tilpas derimod sponsoransøgningen til den virksomhed, du søger hos.

Identificere og prioritere:
Der er mange virksomheder, så hvor skal man starte? For at kunne identificere de mest potentielle sponsorer, skal du have styr på din egen profil, dine mål og værdier, samt eventuelle målgrupper, du er i kontakt med. Det hele handler om at matche og skabe værdi for virksomheden, så prioriter de virksomheder eller brancher, hvor du har mest tilfælles eller deler målgrupper med. Et par faktorer kan også være om du har nogen former for relation til virksomheden eller tilgængeligheden til beslutningstageren, som f.eks. direktøren eller marketingchefen.

Et skarpt pitch:
Når du skal i dialog med en beslutningstager, så skal du på kort tid kunne fortælle hvem du er og hvordan et samarbejde med dig giver værdi for lige præcis deres virksomhed. Det skal være kort og præcist, samt vise at du har sat dig ind i virksomheden.

Et godt pitch kræver øvelse, så prøv dit pitch af på nogle venner og tag imod deres feedback for at gøre det endnu skarpere. Tag højde for, at modtageren måske kun har begrænset viden om det, du dyrker eller søger sponsorater til, så undgå at dit pitch indeholder meget indforstået viden.

Evaluere og justere:
Ligesom det gør sig gældende i sportens verden, så skal man også ved sponsorsøgning løbende evaluere sine præstationer for at kunne udvikle sig. Er din succesrate lav, og modtager du mange afslag med enslydende begrundelser eller får du ingen tilbagemeldinger fra virksomhederne, så kan det være at der skal småjusteres i materialet, fremgangsmåderne eller i identificeringsprocessen af virksomhederne. Få eventuelt andre øjne på, og sørg for at justere i tide, så du ikke fortsætter med at køre i den forkerte retning.

Her er så de tre ting, du IKKE må gøre:

Starte uden en strategi:
Når du skal i gang med at søge sponsorer, så er det nødvendigt med en strategi og køreplan. Hvis du har sprunget over de indledende forberedelser og ikke har udarbejdet en strategi, så vil du få mange nederlag, akkurat ligesom hvis du skulle præstere i alt andet. Din sponsorsøgning vil blive fyldt med frustrationer, og det vil blive en demotiverende affære, som kan koste dig mange potentielle sponsorer og søvnløse nætter. Forbered dig grundigt og have en køreplan klar fra starten, så har du de bedste forudsætninger for at finde sponsorater.

Undervurdere markedet:
Der er meget hård kamp om sponsorater, og der er mange sponsorsøgere i markedet. Mange virksomheder bliver bombarderet med sponsoransøgninger, så det er alle mod alle, og du er i konkurrence med alle andre former for udøvere, foreninger, klubber, events, organisationer, kulturelle aktører og mange flere. Lige fra store professionelle klubber og verdensklasse atleter til de mindste nicheforeninger og nybegyndere. Derfor skal du gå ind til ‘kampen’ med det mindset og ikke undervurdere markedet.

Droppe opfølgningen:
Det kan ikke siges nok: Følg op på alle de sponsoransøgninger, du har ude. Kommer du ikke i kontakt med modtageren, når du følger op første gang, så prøver du bare igen senere eller dagen efter. Fordi du ikke har fået en tilbagemelding, er ikke nødvendigvis mangel på interesse fra virksomhedens side, men kan skyldes at der er travlt og at du nødvendigvis ikke står øverst på direktørens to-do-liste. Opfølgning viser engagement og et drive, hvilket er egenskaber de fleste virksomheder påskønner, så bliv ved med at følge op indtil du får svar.

Har du spørgsmål til nogle af rådene eller eventuelt ønsker en uddybning, så er du meget velkommen til at kontakte os. Vil du sikre dig de optimale forudsætninger i kampen om sponsoraterne, så kan du booke rådgivning HER eller en plads på vores kurser i sponsorsøgning HER.

God sponsorjagt!

Skal 2023 være året, hvor du bryder mønsteret med afslag og manglende tilbagemeldinger, og lærer at finde sponsorater én gang for alle? Så kan vi hjælpe dig! Og vi deler gerne ud af vores erfaringer. Blandt andet i denne lille guide, som forhåbentligt kan hjælpe dig på rette vej. Da der grundlæggende er meget stor forskel på, hvad man som sponsorsøger kan tilbyde virksomheder, så er guiden udarbejdet for at tilgodese flest mulige i deres sponsorjagt. Det vil dog altid være bedst og mest effektivt at få rådgivning og sparring med udgangspunkt i de konkrete muligheder, man selv kan tilbyde. Det hjælper vi også gerne med, hvor du f.eks. kan ringe og få gratis sparring, booke møde til rådgivning eller deltage på et af vores kurser i sponsorsøgning.

Men her har vi udvalgt fem gode råd og tre ting, du IKKE må gøre.

Lad os starte med de gode:

Forberedelse og strategi:
Hvis du ønsker at nå dine mål, så er forberedelse og strategien altafgørende – både i sport og i sponsorsøgning. Derfor skal du igang hurtigst muligt, hvis du har forhåbninger om at finde sponsorater. I din forberedelse skal du bl.a. få styr på din gode historie, dine værdier, dine eksponerings- og aktiveringsmuligheder, den rette prissætning, samt strukturer din sponsorproces, så den passer til dig og den tid, du har mulighed for at investere. Den tid, du investerer i en grundig forberedelse og optimal strategi, lønner sig og sparer dig for mange spildte timer, afslag og frustrationer.

Sponsoransøgning og værdi:

I din sponsoransøgning skal du tydeliggøre, hvordan et samarbejde med dig kan skabe værdi for virksomheden. Fokus skal derfor ikke være hvad du gerne vil have, men derimod hvad virksomheden kan få ud af et samarbejde. Så i stedet for en masse snak om logostørrelser og placeringer, så byd ind med potentielle aktiveringsmuligheder af virksomhedens kunder og medarbejdere. Undgå faldgruben med standardansøgninger. Det er måske hurtigere at lave i starten, men din sponsorsøgning bliver ineffektiv, og du ender med at spilde en masse tid og energi. Tilpas derimod sponsoransøgningen til den virksomhed, du søger hos.

Identificere og prioritere:
Der er mange virksomheder, så hvor skal man starte? For at kunne identificere de mest potentielle sponsorer, skal du have styr på din egen profil, dine mål og værdier, samt eventuelle målgrupper, du er i kontakt med. Det hele handler om at matche og skabe værdi for virksomheden, så prioriter de virksomheder eller brancher, hvor du har mest tilfælles eller deler målgrupper med. Et par faktorer kan også være om du har nogen former for relation til virksomheden eller tilgængeligheden til beslutningstageren, som f.eks. direktøren eller marketingchefen.

Et skarpt pitch:
Når du skal i dialog med en beslutningstager, så skal du på kort tid kunne fortælle hvem du er og hvordan et samarbejde med dig giver værdi for lige præcis deres virksomhed. Det skal være kort og præcist, samt vise at du har sat dig ind i virksomheden. Et godt pitch kræver øvelse, så prøv dit pitch af på nogle venner og tag imod deres feedback for at gøre det endnu skarpere. Tag højde for, at modtageren måske kun har begrænset viden om det, du dyrker eller søger sponsorater til, så undgå at dit pitch indeholder meget indforstået viden.

Evaluere og justere:
Ligesom det gør sig gældende i sportens verden, så skal man også ved sponsorsøgning løbende evaluere sine præstationer for at kunne udvikle sig. Er din succesrate lav, og modtager du mange afslag med enslydende begrundelser eller får du ingen tilbagemeldinger fra virksomhederne, så kan det være at der skal småjusteres i materialet, fremgangsmåderne eller i identificeringsprocessen af virksomhederne. Få eventuelt andre øjne på, og sørg for at justere i tide, så du ikke fortsætter med at køre i den forkerte retning.

Her er så de tre ting, du IKKE må gøre:

Starte uden en strategi:
Når du skal i gang med at søge sponsorer, så er det nødvendigt med en strategi og køreplan. Hvis du har sprunget over de indledende forberedelser og ikke har udarbejdet en strategi, så vil du få mange nederlag, akkurat ligesom hvis du skulle præstere i alt andet. Din sponsorsøgning vil blive fyldt med frustrationer, og det vil blive en demotiverende affære, som kan koste dig mange potentielle sponsorer og søvnløse nætter. Forbered dig grundigt og have en køreplan klar fra starten, så har du de bedste forudsætninger for at finde sponsorater.

Undervurdere markedet:
Der er meget hård kamp om sponsorater, og der er mange sponsorsøgere i markedet. Mange virksomheder bliver bombarderet med sponsoransøgninger, så det er alle mod alle, og du er i konkurrence med alle andre former for udøvere, foreninger, klubber, events, organisationer, kulturelle aktører og mange flere. Lige fra store professionelle klubber og verdensklasse atleter til de mindste nicheforeninger og nybegyndere. Derfor skal du gå ind til ‘kampen’ med det mindset og ikke undervurdere markedet.

Droppe opfølgningen:
Det kan ikke siges nok: Følg op på alle de sponsoransøgninger, du har ude. Kommer du ikke i kontakt med modtageren, når du følger op første gang, så prøver du bare igen senere eller dagen efter. Fordi du ikke har fået en tilbagemelding, er ikke nødvendigvis mangel på interesse fra virksomhedens side, men kan skyldes at der er travlt og at du nødvendigvis ikke står øverst på direktørens to-do-liste. Opfølgning viser engagement og et drive, hvilket er egenskaber de fleste virksomheder påskønner, så bliv ved med at følge op indtil du får svar.

Har du spørgsmål til nogle af rådene eller eventuelt ønsker en uddybning, så er du meget velkommen til at kontakte os. Vil du sikre dig de optimale forudsætninger i kampen om sponsoraterne, så kan du booke rådgivning HER eller en plads på vores kurser i sponsorsøgning HER.

God sponsorjagt!

Vil du læse flere guides?

Se hvordan et kursus gjorde Daniels drømme mulige.

"Det krævede kun ét rådgivningsmøde at få 11 sponsorer på én måned og næsten alle sagde ja med det samme!"

– Tine Ryth

Mor til MTB-rytter

Tine havde ingen erfaring med sponsorater og fik en mangedobling af sin investering på kun én måned! 

Vil du gerne opnå de samme resultater som Tine, så kontakt os og få nøjagtig de samme værktøjer som hun fik!

Se hvordan et kursus gjorde Daniels drømme mulige.

"Det krævede kun ét rådgivningsmøde at få 11 sponsorer på én måned og næsten alle sagde ja med det samme!"

– Tine Ryth

Mor til MTB-rytter

Tine havde ingen erfaring med sponsorater og fik en mangedobling af sin investering på kun én måned! 

Vil du gerne opnå de samme resultater som Tine, så kontakt os og få nøjagtig de samme værktøjer som hun fik!

Realiser dit potentiale

Gå ikke glip af flere sponsorater, som du med små ændringer kunne have fået. Brug tiden effektivt og høst løs af vores succesmetoder og erfaringer, siden 1993 hvor vi har praktiseret, udviklet og forbedret sponsorsøgning. Vi ved, hvor de fleste fejler, og kender alle faldgruberne (der er flere end du tror, og vi har selv været der). Derfor kan vi også dele strategierne til, hvordan du nemt kan manøvrere uden om og realisere dit potentiale med sponsorater. Vi har hjulpet +250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer i hele Skandinavien og kan også hjælpe dig helt i mål, uanset dit erfaringsniveau og formål.

Kontakt os helt gratis og uforpligtende, og få indsigt i en gennemtestet og toptunet køreplan med alt det, der er effektivt og brugbart i den virkelige verden.

Book nu ›

Afspil video

Realiser dit potentiale

Gå ikke glip af flere sponsorater, som du med små ændringer kunne have fået. Brug tiden effektivt og høst løs af vores succesmetoder og erfaringer, siden 1993 hvor vi har praktiseret, udviklet og forbedret sponsorsøgning. Vi ved, hvor de fleste fejler, og kender alle faldgruberne (der er flere end du tror, og vi har selv været der). Derfor kan vi også dele strategierne til, hvordan du nemt kan manøvrere uden om og realisere dit potentiale med sponsorater. Vi har hjulpet +250 udøvere, foreninger, klubber og organisationer i hele Skandinavien og kan også hjælpe dig helt i mål, uanset dit erfaringsniveau og formål.

Kontakt os helt gratis og uforpligtende, og få indsigt i en gennemtestet og toptunet køreplan med alt det, der er effektivt og brugbart i den virkelige verden.

Book nu ›

Afspil video

Rådgivning

Synes du, det er besværligt at finde sponsorater, og vil du hellere bruge mere tid på det, du brænder for? Vi husker følelsen. Løsningen er en effektiv og tidsbesparende sponsorstrategi med udgangspunkt i din situation og dine muligheder (der er flere, end du tror). Vi hjælper og støtter dig hele vejen, så vi sikrer, at du opnår de optimale resultater.

Læs mere og book her >

Ny i sponsorater?

…eller trænger du bare til en opfriskning, nye perspektiver eller inspiration? Så gå ikke glip af vores guides, som er udarbejdet for at kick- eller genstarte din sponsorsøgning. Tilmeld dig med det samme, så er du allerede klædt bedre på om få sekunder. Senere vil du modtage flere friske guides og inspiration, der vil gøre dig til en bedre sponsorsøger. Ingen spam, og du kan nemt afmelde dig med et enkelt klik.

Tilmeld guides >

Ønsker du at skyde i gang med dine konkrete potentialer og muligheder, så skynd dig at booke gratis og uforpligtende sparring lige HER.

Disse guides får du bl.a. adgang til:

Kurser

Slip for mange timers spildt arbejde, bekymringer og frustrationer over mislykket sponsorsøgning! På vores kursus ‘Sponsorsøgning 2023: Sådan gøre det effektivt!’ guider vi dig trin for trin, så du på tre timer lærer at finde sponsorater én gang for alle.

Læs mere og tilmeld dig her >

Uddannelsespartnere

Rådgivning

Synes du, det er besværligt at finde sponsorater, og vil du hellere bruge mere tid på det, du brænder for? Vi husker følelsen. Løsningen er en effektiv og tidsbesparende sponsorstrategi med udgangspunkt i din situation og dine muligheder (der er flere, end du tror). Vi hjælper og støtter dig hele vejen, så vi sikrer, at du opnår de optimale resultater.

Læs mere og book her >

Kurser

Slip for mange timers spildt arbejde, bekymringer og frustrationer over mislykket sponsorsøgning! På vores kursus ‘Sponsorsøgning 2023: Sådan gøre det effektivt!’ guider vi dig trin for trin, så du på tre timer lærer at finde sponsorater én gang for alle.

Læs mere og tilmeld dig her >

Uddannelsespartnere

Kurser

Slip for mange timers spildt arbejde, bekymringer og frustrationer over mislykket sponsorsøgning! På vores kursus ‘Sponsorsøgning 2023: Sådan gøre det effektivt!’ guider vi dig trin for trin, så du på tre timer lærer at finde sponsorater én gang for alle.

Læs mere og tilmeld dig her >

Uddannelsespartnere

Ny i sponsorater?

…eller trænger du bare til en opfriskning, nye perspektiver eller inspiration? Så gå ikke glip af vores guides, som er udarbejdet for at kick- eller genstarte din sponsorsøgning. Tilmeld dig med det samme, så er du allerede klædt bedre på om få sekunder. Senere vil du modtage flere friske guides og inspiration, der vil gøre dig til en bedre sponsorsøger. Ingen spam, og du kan nemt afmelde dig med et enkelt klik.

Tilmeld guides

Ønsker du at skyde i gang med dine konkrete potentialer og muligheder, så skynd dig at booke gratis og uforpligtende sparring lige HER.

Disse guides får du bl.a. adgang til:

De 4 afgørende punkter i sponsorsøgning
Sponsorsøgning: Sådan får du en optimal forberedelse
Sponsorsøgning i krisetid? De 5 gode råd du bør følge
Fem fokusområder, hvis du vil have sponsorer i 2023

“Super tilfredsstillende kursus. Du får redskaber til at skabe succes i dine ansøgninger”

– Nanna Falk, DGI E-sport

“Mega godt kursus hvor sponsorsøgning når nye højder. Kan virkelig anbefales!” 

– Ronni Holm, far til speedwaykører

“Man bliver virkelig godt klædt på til at søge sponsorer. Det kan klart anbefales.”

– Camilla Larsen, Bolbro Gymnasterne

“Mega godt kursus hvor sponsorsøgning når nye højder. Kan virkelig anbefales!” 

– Ronni Holm, far til speedwaykører

“Super tilfredsstillende kursus. Du får redskaber til at skabe succes i dine ansøgninger”

– Nanna Falk, DGI E-sport

“Man bliver virkelig godt klædt på til at søge sponsorer. Det kan klart anbefales.”

– Camilla Larsen, Bolbro Gymnasterne

Spring fejlene over

Vil du undgå at spilde tiden og er du træt af at høre “ellers tak”, “vi springer over i år” og “sponsorbudgettet er brugt”, når du skal finde sponsorater? Så lad os finjustere dit materiale og fremgangsmåder.

For der er hård kamp om sponsorkronerne, og alle kæmper om de samme sponsorater. Så hvad skal der til, for at det er dig, der snupper sponsoraterne? De fleste sponsorsøgere gætter sig frem og mislykkes, fordi de aldrig har modtaget råd, vejledning eller værktøjerne til sponsorsøgning. Hvor god ville du selv være til det, du brænder for, hvis du hverken havde fået vejledning eller udstyr? Lad det ikke ske for dig! Få serveret de afprøvede fremgangsmåder, der giver dig et solidt forspring i kampen.

Læs mere >

Sponsor Academy

Spring fejlene over

Vil du undgå at spilde tiden og er du træt af at høre “ellers tak”, “vi springer over i år” og “sponsorbudgettet er brugt”, når du skal finde sponsorater? Så lad os finjustere dit materiale og fremgangsmåder.

For der er hård kamp om sponsorkronerne, og alle kæmper om de samme sponsorater. Så hvad skal der til, for at det er dig, der snupper sponsoraterne? De fleste sponsorsøgere gætter sig frem og mislykkes, fordi de aldrig har modtaget råd, vejledning eller værktøjerne til sponsorsøgning. Hvor god ville du selv være til det, du brænder for, hvis du hverken havde fået vejledning eller udstyr? Lad det ikke ske for dig! Få serveret de afprøvede fremgangsmåder, der giver dig et solidt forspring i kampen.

Læs mere >

Sponsor Academy (175 × 400px) (175 × 300px)

Vil du vide, hvordan du...

vi er klar - du bestemmer hvordan!

Vil du vide, hvordan du...

vi er klar - du bestemmer hvordan!

Dedikeret til at gøre en forskel

Læs om vores historie, se vores ambassadører og medieomtaler

Om Sponsor Academy

Afspil video

“Super kursus med masse at tage med hjem og arbejde videre med sponsorjagt! 1000 tak”

– Helene Navaresse, mor til bueskytte

“Superfedt at få mega gode tips og tricks med viden fra en ekspert der selv har stået samme sted!” 

– William Åkerlund, kajakroer

“Jeg har lært meget på kurset og kom hjem med konkrete eksempler og input jeg kunne bruge.”

– Katalin Konya, Ladies United Boxing

“Superfedt at få mega gode tips og tricks med viden fra en ekspert der selv har stået samme sted!” 

– William Åkerlund, kajakroer

“Jeg har lært meget på kurset og kom hjem med konkrete eksempler og input jeg kunne bruge.”

– Katalin Konya, Ladies United Boxing

“Super kursus med masse at tage med hjem og arbejde videre med sponsorjagt! 1000 tak”

– Helene Navaresse, mor til bueskytte

Sponsor Academy

Sydvestvej 74

8700 Horsens

CVR. 43096680

Sponsor Academy

Sydvestvej 74

8700 Horsens

CVR. 43096680

Ring og SMS

+45 3171 5717

Åbningstider: Mandag – fredag: Kl. 8-18  Weekend: Kl. 10-14