Sponsorsøgning: Sådan får du en optimal forberedelse
“Forberedelse er nøglen til succes”, sagde opfinderen Alexander Graham Bell. Og det gælder i høj grad, når det kommer til sponsorater, hvor der er massiv konkurrence.
Men hvilke forberedelser skal man så lave inden selve sponsoransøgningen?
Det vil jeg via 3 steps prøve at give dig et indblik i, så du ikke kommer til at spilde en masse unødig energi og rende ind i et demotiverende hav af afslag.
Men først vil jeg lige beskrive det aktuelle sponsormarked, så du har en forståelse for vigtigheden af den gode forberedelse. For lige nu oplever vi en historisk høj inflation, stigende energipriser og en ret usikker verdenssituation. Det har du nok allerede mærket i husholdningsbudgettet, og det samme har erhvervslivet inkl. nuværende og potentielle sponsorer. Deres udgifter til materialer, transport og energi er øget betragteligt, hvilket gør, at de nedjusterer eller fravælger nogle udgiftsposter. Det vil i mange tilfælde påvirke sponsorater og medføre færre sponsorudbydere og færre sponsorkroner. Det medfører også en øget konkurrence blandt sponsorsøgere, da der skal flere sponsorer til for at dække det eksisterende behov og de prisstigninger, som også sponsorsøgere møder.
Så derfor er her 3 forberedende steps:
Step 1: “Produktet”
Selvom du naturligvis ikke er et “produkt”, så bliver du ofte nødt til at anskue det sådan, når det gælder uopfordret sponsorsøgning og sponsorater. Derfor er det første, du skal have styr på selve produktet. Hvad består produktet af, hvordan er det blevet til dét produkt, det er nu, og hvad er planerne for videreudvikling af produktet?
Step 2: “Anvendelsesmulighederne”
Når nu du har styr på produktet, så kommer selve “anvendelsesmulighederne”. Altså hvilke muligheder har virksomheden for at anvende produktet. Det kan i mange tilfælde f.eks. være eksponering og aktivering, men man er nødt til nøje at beskrive anvendelsesmulighederne til en potentiel sponsor, da de ikke kender produktet i forvejen. Husk også at tænke i alternative anvendelsesmuligheder.
Step 3: “Resultatet”
Produktet har du styr på, du kan beskrive anvendelsesmulighederne, så nu gælder det om at fortælle om de potentielle resultater, virksomheden kan opnå. Prøv at forestille dig processen i at sælge en røremaskine (det kommer til at give mening).
Du starter med at forklare, hvordan den er blevet udviklet, og hvad den kan præstere. Herefter beskriver du alle de spændende anvendelsesmuligheder, alt det tilbehør der kan følge med og det kommende tilbehør. Slutligt fortæller du så om smagen af alle de lækre kager, det nybagte rugbrød, de dejlige kødretter og den hjemmerørte is.
Er du blevet lækkersulten og fået lyst til en røremaskine? Det skal dine potentielle sponsorer også have.
Opsummering: Inden du sender en sponsoransøgning, så forbered de ovenstående tre steps, hvis du ønsker lækkersultne sponsorer. Er du i tvivl om processen, produktet, anvendelsesmulighederne, de potentielle resultater eller andet ift. sponsorater, så kan du gratis og helt uforpligtende booke 15 minutters sparring. Ønsker du at blive en “supersælger”, lære alle fremgangsmåder og få et stort forspring ift. dine konkurrenter, så afholder Sponsor Academy kurser i sponsorsøgning i hele landet.
Læs nedenstående guides, og få inspiration til dit sponsorarbejde
Sponsorguides
Læse flere sponsorguides?
Få tilsendt inspiration og nyttige guides direkte til din mailindbakke. Du vil løbende modtage informationsrige og spændende sponsorguides, som kan være behjælpelig med at give dig dine ønskede resultater i sponsorjagten. Med vores guides bliver du superskarp til sponsorsøgning, hvor chancerne for stor succes vil blive fordoblet. Og ved du, hvad det allerbedste af det hele er? Alle vores guides er gratis! Tilmeld dig allerede i dag og kom godt fra start.
Finde sponsorer
Få de optimale forudsætninger
Sponsorater hænger ikke på træerne, og der er benhård kamp om sponsorerne. De galoperende energipriser og stigende inflation har desværre kun intensiveret kampen, og gjort det endnu sværere at få fat i sponsoraterne.
Hos os kan du sikrer dig et stort forspring, og få de optimale forudsætninger for at opnå succes med sponsorarbejdet. Vi er 100% specialiseret og har selv taget den hårde del af rejsen, så du kan få serveret alle de fremgangsmåder og værktøjer der virker.
Så vil du lære at finde sponsorer til det du brænder for, og undgå at spilde en masse kræfter på mislykket sponsorsøgning, så lad os hjælpe dig med at få det forspring der skal til.
“Jeg synes kurset var en rigtig god investering for klubben. Jeg kom hjem med en helt anden indgangsvinkel , og plan for hvordan vi skal gibe det her anderledes an end før. Kan man mestre det, så kan det kun give en stor fordel i det marked, som vi ser ind i.“
Malene Petersen
Fyens Rideklub
“Tak for et rigtig godt kursus. Det var enormt berigende! Mange gode elementer og en god måde at fremlægge det på, så alle kunne være med – hvad enten man er ny på området eller ej.“
Camilla Danrich
En hjælpende hånd for ældre
“Det var en virkelig inspirerende aften. Kurset gav mig en lang række generelle betragtninger og erfaringer med sponsorer og sponsorarbejde og helt konkrete anbefalinger, råd og ideer.“
Lone Vissing
KFUM Bordtennis
“Tusind tak for mange inspirerende ideer. Jeg har i hvert fald fået mod på, at vi måske skal prøve at sigte lidt højere m.h.t. sponsorater, og du gav rigtig mange redskaber, som vi kan bruge.“
Janice Helding
Horsens Sports Rideklub
“Det var en stor fornøjelse at kunne deltage i sponsorkurset. Det var inspirerende at høre og lære om hvorledes en ansøgning kan udformes. Min søn glæder sig til at komme i gang med ansøgningerne.“
Charlotte Nissen
Mor til tennisspiller
“Det var et rigtigt godt kursus og rigtig fint materiale vi fik udleveret. Din feedback og måden du underviste på mht. at tage spørgsmål “on the fly” synes jeg fungerede rigtig godt.“
Jesper Kristjansen
Fredericia Basketball Klub
“Det var et meget udbytterigt kursus. Jeg fik mange, rigtig mange, informationer med hjem om den professionelle tilgang til at søge sponsorater. Et knaldgodt boost til at sætte i gang. Tak Peter!“
Bente Lyck
Behandlingscenter Møllen
Vi har allerede styrket sponsorarbejdet hos +150 foreninger, klubber, udøvere, organisationer og forbund - se nogle af dem her:




Personlig rådgivning og sparring
Den rigtige strategi fra starten
Alt for mange sponsorsøgere arbejder uden en strategi og bruger en masse tid og energi, som oftest ender med et hav af afslag. Det er en drænende og demotiverende proces, som skaber en masse frustrationer. Det kan du undgå ved at lade os hjælpe dig med en strategi som er tilpasset dig, din situation og de udfordringer du oplever.
Vi har mange års professionel erfaring og sørger for at optimere dine fremgangsmåder og dit sponsormateriale, så du får en effektiv sponsorsøgning som giver resultater.
Kursus i sponsorsøgning
Opnå succesfulde resultater med sponsorsøgningen!
På blot tre timer én enkelt hverdagsaften, kan du få alle de effektive værktøjer og brugbare guides , som kan implementeres i din sponsorsøgning med det samme og give dig et kæmpe forspring. Vores kurser er intet mindre end den perfekte måde, hvorpå du kan udvikle dine kompetencer og opnå mest mulig succes med sponsorater. Du bliver klædt optimalt på til alle aspekter i sponsorsøgningen, og vide hvem der er de mest potentielle sponsorer og hvor meget værdi du kan tilbyde.
Vi sikrer dig et fuldt udbytte af kurset, hvor der bl.a. er inkluderet et individuelt opfølgende 15 minutters sparringsmøde. Der er begrænsede pladser på hvert hold, så find en dato, som passer dig og book straks.
Pris kun 950 kr. inkl. moms, materialer og forplejning
Mulighed for at betale 475 kr. ved tilmelding og de resterende 475 kr. 7 dage før kurset.
Der vil løbende komme flere kurser, og du kan modtage besked når de bliver offentliggjort. Få besked.
Læs nedenstående guides, og få inspiration til dit sponsorarbejde
Sponsorguides
Uundværlige tips og tricks
Få tilsendt inspiration og nyttige guides direkte til din mailindbakke. Du vil løbende modtage informationsrige og spændende sponsorguides, som kan være behjælpelig med at give dig dine ønskede resultater i sponsorjagten. Med vores guides bliver du superskarp til sponsorsøgning, hvor chancerne for stor succes vil blive fordoblet. Og ved du, hvad det allerbedste af det hele er? Alle vores guides er gratis! Tilmeld dig allerede i dag og kom godt fra start.
- Om Sponsor Academy
- Ambassadører
- Sponsorater
- Socialt ansvar
Om Sponsor Academy
Gøre en vigtig forskel
Sponsor Academy er 100% specialiseret i sponsorater, og arbejder hver dag for at hjælpe og styrke kompetencer hos alle med behov for sponsorater. Formålet er at flest mulige skal lære at opnå sponsorater. Derved får flere mulighed for at dyrke deres passion, nå sine mål eller gøre en forskel for andre. Med et bredt erfaringsgrundlag i sponsorater, startende i 1993, skræddersyes individuelle planer og afholdes kurser i tæt samarbejde med specialiserede partnere og uddannelsesinstitutioner.
Vi kender vigtigheden af opbakning og sponsorater for at nå sine mål. Derfor sponserer og støtter vi mere end 30 forskellige atleter, klubber og foreninger på forskellige niveauer, aldersgrupper og størrelser.
Udvalgte sponsorater:

Ty Henriksen (2007)
Road racing

Camilla Winther (1988)
Para-dressur

Line Sønderskov (1998)
Formel 5

Emma Braüner (2005)
Badminton

Kontakt
Skal vi hjælpe dig til flere sponsorer?
Så lad os få en uforpligtende snak om din situation og hvordan vi kan hjælpe dig.
Ring og SMS
Åbningstider: Mandag – fredag: Kl. 8-18 Weekend: Kl. 10-14
Vi sponserer aktivt en bred vifte af velgørende foreninger, nonprofitorganisationer, sociale projekter, patientstøtteforeninger og behandlingscentre. Vi bakker særligt op om formål og initiativer, som ikke har mulighed for at få offentlig støtte.
Her er nogle udvalgte:
Skraldecafeen
En bevægelse med mobilt pop-up køkken, og som har fokus på samfundsproblemer, såsom madspild og fattigdom.
En hjælpende hånd til ældre
Frivillig nonprofitforening som hjælper småt bemidlet ældre og ældre uden pårørende.
Hjertet på rette sted
Frivillig forening som giver indlagte og syge børn på Sydvestjyske Sygehus en bedre oplevelse under indlæggelsen.